onsdag 24 augusti 2016

Utdelningar varje vecka

Jag har sedan maj 2015 lagt om mitt sparande och började då bygga upp min utdelningsmaskin aka frihetsmaskinen. Det skulle vara riktigt kul att plocka en utdelning varje vecka året runt bara för sakens skull, även om det är småpengar det handlar om.

Jag tänkte därför kolla hur många av årets veckor jag i dagsläget får utdelning på och se om det ens är möjligt att på ett rimligt sätt fixa utdelningar varje vecka.

Vecka:
1 Klövern Pref, Saltängen, Walmart
2 Hemfosa, Realty Income, WPC
3
4
5 Akelius Pref
6 Oscar Pref, Oscar Pref B,SAS Pref
7 OHI, PG, Realty Income
8
9 AT&T
10 ADM, JNJ, Target
11 FLO, Realty Income
12 Axfood, Castellum, SHB, Hufvudstaden
13 Alm Pref, KO, Nordea, SEB
14 Klövern Pref, Walmart
15 Atrium Ljungberg, Fortum, Realty Income, Saltängen, Skanska, Swedbank, WPC
16 Telia
17 AT&T, Atlas Copco, Hemfosa, JM, Lundberg, Orkla, Öresund
18 Akelius Pref, Diös, Wihlborgs
19 H&M, Latour, Oscar Pref, Oscar Pref B, Realty Income, SAS Pref
20 Hexagon, Industrivärden, Investor, OHI, PG
21
22 Tele2
23 ADM, JNJ, Target, Walmart
24 Realty Income
25
26 Alm Pref, KO, FLO
27 Klövern Pref, Saltängen
28 ABB, Hemfosa, Realty Income, WPC
29
30
31 Akelius Pref, AT&T
32 Oscar Pref, Oscar Pref B, SAS Pref
33 OHI, PG, Realty Income
34
35
36 ADM, JNJ, Target, Walmart
37 FLO, Realty Income
38
39 Alm Pref, KO
40 Klövern Pref, Saltängen
41 Hemfosa, Realty Income, WPC
42
43 Atlas Copco, Telia
44 Akelius Pref, AT&T
45 Oscar Pref, Oscar Pref B, SAS Pref
46 OHI, PG, Realty Income
47
48
49 ADM, JNJ, Target
50 KO, FLO, Realty Income
51
52 Alm Pref

Jag får alltså i dagsläget utdelning i 38 av årets 52 veckor, jag saknar utdelning i 14 av veckorna. Jag kommer inte köpa aktier bara för att fylla hålrummen, men om jag hittar något som ser bra ut så kommer jag fylla på några microposter bara för skojs skull. :)

/fm

2 kommentarer:

  1. Trevlig utdelningsmaskin! Skrev en bloggpost för några månader sedan (kanske var förra året) om att det skulle vara kul att ha utdelning varje vecka. Har dock inte tagit mig i kragen att göra någon sammanställning som visar utdelningarna på veckonivå än på det sätt som du gjort här.

    SvaraRadera
  2. Tack! :) Det låter intressant, jag ska försöka leta upp det inlägget på din blogg!

    SvaraRadera