torsdag 22 oktober 2015

Börsen upp idag!

Jag hann göra lite småköp idag innan jag senare loggade in och såg att det rusat uppåt  De köp jag hann få in var:

Handelsbanken 9st på 113,4kr
Industrivärden 6st 148,7kr

Det känns väldigt svårt att hitta köp nu och jag tror och hoppas nästan att det kommer dippa de närmsta dagarna. Trots det kommer jag självklart inte att sälja något. Det pga att jag aldrig kommer veta vad som händer och planen är att behålla föralltid.

Jag ville få in ett köp på Fortum men hann tyvärr inte. Jag kommer se hur den står imorgon och ev passa på då euron gick ner.

För skojs skulle tänkte jag lista mina 5 innehav som ökat mest resp. minskat mest i värde sen jag började köpa aktier.

1 Realty Income +12,3%
2 NCC +12,2%
3 Wihlborgs +8,55%
4 Holmen +8,35%
5 Atlas Copco +8,23%

1 Nordea -6,41%
2 Handelsbanken -3,39%
3 Skanska -2,5%
4 Hexagon -1,57%
5 Telia -0,53%

Om jag listar från största till minsta innehav blir det:

1 Atlas Copco
2 Telia
3 Handelsbanken
4 Realty Income
5 Skanska
6 Nordea
7 NCC
8 Wihlborgs
9 Holmen
10 Hexagon

En liten rolig grej jag såg nu är att betsson är upp 10% idag. Jag har en liten tradingportfölj där jag för några dagar sen köpte ett par betsson, jag låter dom ligga kvar så får vi se imorn hur jag gör vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar