lördag 3 oktober 2015

Har börjat köpa aktier

Det var längesen jag skrev något nu men det har hänt rätt mycket. Den största förändringen är att jag börjat placera likvider i aktier. Jag började i juni/juli att köpa rätt lite aktier för att öka på under augusti och ännu mer i september. Jag har nu placerat ca 20-25% av mina likvider.

Det har den senaste tiden gått ner lite och jag räknar med att det kommer att fortsätta 3-12 månader till kanske längre. Jag kände att jag ville komma in i marknaden och har till största del investerat i utdelningsaktier. Planen är att fortsätta köpa under nedgången månadsvis. Jag ska försöka lägga upp en plan så att jag har kvar likvider om nedgången fortsätter en längre tid.

Jag har öppnat flera konton och kommer att presentera planen och innehav i kommande inlägg. Jag känner att det är ett bra sätt att köra en bokföring på allt här i bloggen så jag inte tappar planen och att jag kan följa upp så att det går i rätt riktning att bli ekonomiskt fri till 75%.

Mer kommer i nästa inlägg.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar