lördag 10 december 2016

Flowers Foods (FLO) upp 14% idag!

Jag loggade in på avanza såhär mitt i natten och förutom väldigt mycket blå siffror så reagerade jag på att Flowers Foods (FLO) gått upp 14% bara idag.

Jag har ingen aning om varför och orkar inte kolla just nu, men tänkte sätta mig in i det i helgen om jag har tid. Självklart grämer man sig att man inte hunnit köpa fler aktier än  de 52 st jag har. Speciellt med tanke på att jag tänkt att fylla på flera gånger. Jag har haft aktien i 3 månader och ligger +37%.

Är det någon som vet anledningen till dagens race i Flowers Foods?

5 kommentarer:

  1. Jo jag kikade lite snabbt på Seeking Alpha. De har gjort settlement på den där lawsuit som fick aktien att sjunka som en sten när man köpte. En riktig badbolls-investering blev det :-)

    SvaraRadera
  2. Ja, dom har kommit överens i tvisten rörande övertidsersättningar till en låg kostnad. Det var bland annat den som fått aktien att gå så dåligt tidigare i år.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok precis det var också därför jag köpte på den långa dippen, misstämkte att det hade nåt med det att göra. Tack så mycket för svaret, skönt med folk som har koll ;).

      Mvh / Frihetsmaskinen

      Radera
  3. Tjena! Hade varit intressant om du kan göra ett inlägg om Flower Food verka smått intressant. Såg att flera bloggar på engelska som har köpt på sig

    Mvh Marcus

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marcus!

      Ska se om jag har tid framöver att skriva ett litet inlägg om Flowers Foods.

      Tack för kommentaren!

      Radera