måndag 16 juli 2018

Boom! Portföljen över 1,7 miljoner kronor!

Boom! Kan det bli bättre? Sol, värme och semester. Samtidigt klättrar portföljvärdet upp till ett nytt rekord om 1.702.908 kronor. Det känns bra att portföljen jobbar upp värdet själv trots att jag inte gjort några insättningar på ganska länge nu. Jag försöker trots enbart mobiltelefon och semester att få ihop ett läsligt blogginlägg :). 




Senast jag klarade ett av dessa mål var för 7 månader sedan, den 11:e december 2017. Det var då portföljvärdet passerade 1,6 miljoner kronor. Det känns alltså verkligen bra att äntligen komma vidare till nästa mål på resan.



Jag har ju inte gjort så mycket nyinsättningar och har inga direkta förhoppningar eller planer på att göra så många nyinsättningar den närmsta tiden heller. Det beror främst på att jag nu är på en ganska lång semester, men även att jag dragit ner lite till på jobb mot innan. Jag har ju även spenderat lite pengar på semestern. Däremot tror jag fortfarande att portföljvärdet och utdelningarna kommer att fortsätta växa stadigt framöver. 

Hur går det med din portföljutveckling under semestern?

14 kommentarer:

  1. Bra jobbat Frihetsmaskinen och grattis till din nya milstolpe! :)

    Mot 2 miljoner nu ;)

    Med vänlig hälsning Slimis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Slimis, nu kör vi mot 2 millar! :)

      Mvh / Frihetsmaskinen

      Radera
  2. Grattis! Andra miljonen inom räckhåll! Vad innebär det omsatt i utdelningar?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tja Utlandsutdelaren,

      Tack, yes! :) Har inte sammansatt det den senaste tiden, men då jag växlat bort en del preffar så borde det ligga runt 64k per år fortfarande typ.

      Mvh / Frihetsmaskinen

      Radera
  3. Grattis!
    Det börjar bli en rejäl slant i din portfölj nu. Häftigt.
    Fortsätt njuta av semestern nu.
    Mvh Pappa Betalar?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag den växer :). Detsamma! :)

      Mvh / Frihetsmaskinen

      Radera
  4. Grattis! :)

    Jag kämpar fortfarande med att nå första halvmiljonen.

    //Frilans

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tja Frilansportföljen,

      Tack! Den lär du nå snart och sen går det ara snabbare! Lycka till! :)

      Mvh / Frihetsmaskinen

      Radera
    2. Tack!

      Jag hägrar krönet där portföljens snöbollseffekt kommer att visa sig i sin fulla kraft.

      // Frilans

      Radera
    3. Härligt, då börjar det riktigt roliga! :)

      Mvh / Frihetsmaskinen

      Radera