fredag 22 september 2017

Sålde av lite Latour - Handlas till hög substanspremie

Jag gillar verkligen Latour och vill egentligen inte sälja men med dagens substanspremie på ungefär 16% blev det att jag sålde av knappt 10% av innehavet på 109,60kr. Jag ser gärna ett lägre pris eller ett högre substansvärde innan jag ökar. Efter dagens försäljning utgör Latour 3,6% av portföljen. Om ni vill ha koll på Investmentbolagens substans- rabatt/premie så rekommenderar jag ibindex.se.




Latour har fina innehav, men vissa ganska högt värderade, med även en premie mot substansvärdet känns det som att det kan dyka upp ett läge att köpa in sig billigare igen. Jag vill absolut ha Latour i portföljen och nästa gång ökar jag nog rejält, planen är att portföljen skall bestå av minst 5% Latour.

Har ni Latour-, vad tycker ni om värderingen?




..Passa på att läsa inlägget om hur du fixar en Billigare elräkning

2 kommentarer:

  1. Det beror lite på ens strategi. Jag köper fortfarande Latour fast det är premie(även om jag helst premierar investmentbolag med rabatt). Men då kör jag även på taktiken buy-and-hold, och då spelar inte premien jag betalar idag någon roll om några år då jag hoppas på att Latour skall ha en fortsatt fin utveckling.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sant! Jag har samma strategi men tror Latour kommer gå att få billigare i förhållande till andra investmentbolag framöver. Troligtvis har jag fel! ;)

      Mvh / Frihetsmaskinen

      Radera