torsdag 26 april 2018

Höjd utdelning för Johnson & Johnson (JNJ) - 2018

Jag kan under kvällen läsa att Johnson & Johnson (JNJ) höjer utdelningen för 2018 och det är självklart väldigt roligt även om det var väntat. JNJ har höjt utdelningen sedan 1963, dvs i 56 år och kan därmed titulera sig utdelningskung.


Jag har 90st aktier i Johnson & Johnson och det är ett av mina större innehav. Dagens höjning från 0,84$ per aktie till 0,90$ per aktie/kvartal gör att utdelningen från JNJ ökar med 187kr per år. Det låter inte mycket men man måste ha i tanken att det här upprepas med stor sannolikhet år efter år. Räknat på min första aktie som jag köpte i JNJ för ett ar år sedan är YOC 3,8% och bolaget har ju trots allt höjt utdelningen i 55 år i rad.

Dagens utdelningshöjning pressar upp mina årliga utdelningar till 67.691kr och gör att jag hamnar ännu närmre mitt mål som jag ska klara av i september. Tack Johnson & Johnson och alla andra fina bolag som höjer tillväxten och hjälper mig att uppnå friheten.

Har ni Johnson & Johnson i portföljen?



Ovanstående är en affiliatelänk, läs mer här.



Läs dagens tidigare inlägg:
4 dagars arbetsvecka

11 kommentarer:

  1. Vad trevligt. Har JNJ i barnens portföljer. Med TCO 3.8% så är den attraktiv i min egen portfölj också

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tja myntaren,

      Grymt ju, kommer bli fint på sikt! :) Härlig blogg du har förresten, la till den i min blogglista nu! :)

      Med vänlig hälsning / Frihetsmaskinen

      Radera
    2. Hej, är här inte bara att vittna utan också att uppmuntra människor som står inför civil- eller relationsproblem. Om Dr Ogundus fantastiska arbete, email: drogunduspellcaster@gmail.com jag blev förlorad i kärlek med min man tills en kvinna tog honom ifrån mig. då ropade jag till min vän och hon berättade för hur hon mötte ett liknande problem och gav den här stora mannen kontakten med mig och jag gav alla de föremål han behövde för stavningen och nu är glad igen att bli kär i min familj. Jag anställer dig att kontakta den här mannen. Din berättelse eller smärta kommer att förändras inom några dagar och du kommer att le som jag idag. Återigen är tacksam. Kontakta honom på hans email via: drogunduspellcaster@gmail.com om du står inför någon form av problem
      1. Få din älskare eller man tillbaka
      2. Pengar stava / lycka till stavning
      3. Om du vill stoppa din skilsmässa
      4. Skyddsspel
      5. Få jobbstavning
      6. Kampanjer
      7. Få pengarna tillbaka.
      8. viktminskning stavning
      9. Kärlekstavning
      10. Om du vill tillfredsställa din partner / botemedel för svag erektion
      11. Graviditetsstavning

      Radera
  2. Jnj är en aktie för byrålådan, bara låta den ligga och ta emot utdelningar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tja anonym,

      Ja typ så! :)

      Med vänlig hälsning / Frihetsmaskinen

      Radera
  3. Ska bli intressant att se om JnJ kan öka utdelningen i 56 år till. Då lär dagens utdelning vara en spottstyver.

    Men en fin aktie med stor framtidspotential.

    Mvh

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tja Investmentbolagsinvesteraren,

      Ja det ska bli intressant att följa JNJ framåt! :) Jag lägger till dig i min blogglista! :)

      Med vänlig hälsning / Frihetsmaskinen

      Radera
  4. Bra jobbat Frihetsmaskinen. Många bäckar små. JNJ är ett av de mest stabila bolagen på den amerikanska börsen. Ett av två bolag som har en AAA-rating.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tja Bombmattan,

      Tack ska du ha! :) Ja precis, riktigt fint bolag! :)

      Med vänlig hälsning / Frihetsmaskinen

      Radera
  5. Tja, köpte några JNJ i början på året och de ligger - som de flesta amerikanska aktier jag köpt nov-jan - back rejält. De flesta ca -5%, men några -10%. Det är alla stabila vinstgenererande företag och det mera allmän oro som bidragit till nedgången. Några är dock på plus som Boeing, Microsoft och Mastercard. Kommer öka i dessa i första hand före JNJ.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tja Bilmek,

      Ja men på sikt lär det bli bra, bara att håva in utdelningar och höjningar så länge! Det låter som att du har en bra plan! Tack för kommentaren! :)

      Med vänlig hälsning / Frihetsmaskinen

      Radera