onsdag 25 april 2018

Hur ser min arbetsdag ut?

Jag tänkte bara berätta snabbt om hur en arbetsdag kan se ut för mig. Mina arbetsdagar i egna firman ser mer eller mindre ganska lika ut varje dag och jag jobbar 3 dagar i veckan. Variation i all ära men jag trivs väldigt bra med att veta hur dagarna kommer att se ut och framförallt att veta när jag är klar för dagen så att jag kan fokusera på allt annat jag vill göra.




Min arbetsdag startar vanligtvis någonstans mellan klockan 9 och 12, jag kan välja ganska fritt så det beror helt på vad jag har för planer och vad jag känner för. Idag kommer jag att köra en lång deluxefrukost och starta arbetsdagen kring 11-tiden. Jag kommer att ta cykeln 5 min och sen jobba 2-3 timmar och sen cykla hem igen. Det innebär att jag kommer att ha hela eftermiddagen fri att göra vad jag vill.

Jag gillar det här av flera anledningar. Jag vet hur länge jag kommer att jobba, vilket gör det väldigt lätt att planera dagarna. Jag vet att inget kommer att strula så jag kan med säkerhet säga exakt hur länge jag kommer att jobba. Jag gillar att jag kan välja tiden hyffsat fritt eftersom jag då kan planera dagarna mer efter hur jag vill ha det. Om jag t.ex. vill hitta på något på eftermiddagen så kan jag börja tidigare eller om jag vill ta en långfrukost eller göra något på morgonen så gör jag det.

Alla gillar såklart olika och vissa tycker säkert om att ha mer struktur och "många bollar i luften" men för min del passar det inte alls. Jag har haft det arbetslivet under en lång period innan och jag vill verkligen kunna släppa jobbet när jag inte jobbar. Jag vill heller inte styras av att andra beslutar när och var jag ska jobba utan det vill jag bestämma själv.

Hur ser din arbetsdag ut? Vad är det bästa med ditt jobb?


Läs fler blogginlägg:
Sluta jobba vid 40
Att inte jobba heltid

8 kommentarer:

  1. Vad är det för jobb kan du snälla berätta lite mer va du gör?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tja Anonym,

      Jag ska se om jag kan få till ett inlägg om det. kan tyvärr inte avslöja eftersom jag är anonym men kanske kan gå in lite mer på vilken typ av jobb eller så.

      Med vänlig hälsning / Frihetsmaskinen

      Radera
  2. Jag blir faktiskt också nyfiken på vad du har för typ av jobb?

    Nog kan du avslöja lite :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tja Drömmaren,

      Det kommer kanske ett inlägg om mer vilken typ av jobb det är. Skulle gärna säga men vill inte riskera att röja min identitet.

      Med vänlig hälsning / Frihetsmaskinen

      Radera
  3. Min arbetsdag börjar ofta kl 7. Sen händer det att jag jobbar till 21.30 på kvällen. Föredrar att jobba på när jag ändå är på jobbet :) Dessa arbetstider är dock innget jag strävar efter i framtiden. Förhoppningsvis kan jag jobba mer normalt när min flickvän så småningom börjar jobba igen. Är lite nyfiken jag också vad du jobbar med :)

    Mvh Slimis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tja Slimis,

      Jag jobbade som dig tidigare. Det funkar bra så länge man tycker det är kul och inte känner att man missar något. Jag hoppas att du kan få det lite lugnare framöver och förstår att du jobbar så mycket just nu, i perioder fu kar det ju :).

      Jag kan ju inte avslöja för mke men får fundera på ett inlägg om det :). Tack för kommentaren!

      Mvh / Frihetsmaskinen

      Radera
  4. Kan det vara nåt med trädgård? Fast vad gör du på vintern skottar snö?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tja Anonym,

      Bra gissning med tanke på bilden fast nej tyvärr inte. Jag får se om jag kan skriva mer framöver utan att avslöja för mycket.

      Mvh / Frihetsmaskinen

      Radera