fredag 24 november 2017

Har shoppat loss på Black Friday

Nu kanske jag kommer få lite skit och får stå till svars inför sparmaffian (Där jag själv inkluderas) men innan ni (jag) lynchar mig så låt mig förklara. Jag gick loss rätt rejält idag, har beställt saker för ungefär 4000 kronor. Det handlar nästan uteslutande om ren konsumtion men det var inga spontanköp.



Jag gillar ju att spara men jag gillar faktiskt också att köpa saker, så länge det är saker man behöver och kommer att använda. Ofta köper man massa skit som bara hamnar i en låda eller på en hylla, den typen av konsumtion gillar jag inte. Men om man köper saker som kommer till användning direkt, eller som gör att man kanske till och med kan utöva vissa aktiviteter på ett ännu bättre sätt och leder till att man gör dom ännu mer, ja sån typ av konsumtion älskar jag. Om man dessutom kan kombinera det med billigare priser som idag, varför inte?

Vad tror ni jag shoppade på rean? Den som gissar närmast belönas med ett hedervärt  omnämnande i nästa inlägg där jag avslöjar svaret! ;)

Har ni handlat något idag, vad blev det?




Läs fler inlägg:
Tar en paus och lever livet i fjällen!
Flytta till fjällen?
Fixa billigare elräkning enkelt
Skidsemester - En bra investering

19 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tja Livets Saga, Kul, vad blev det för någon? :)

      Med vänlig hälsning / Frihetsmaskinen

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

      Radera
  2. Jag handlade inget igår (förutom mat), men gissar (med tanke på bilden och att du nämner konsumtion) att du handlat mat och förbrukningsvaror för vandring/friluftsliv.

    Mvh

    Egon

    SvaraRadera
    Svar
    1. hej Egon,

      Bra jobbat! Det bästa är ju om man klarar sig utan att handla såklart! :)

      Med vänlig hälsning / Frihetsmaskinen

      Radera
  3. Nya All Mountain skidor så klart. Har dessa på min önskelista https://www.black-crows.com/captis-skis.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tja Leva Drömmen,

      Snyggt, Riktigt fina skidor! Ska du iväg något i vinter? Vart blir det i så fall? :)

      Med vänlig hälsning / Frihetsmaskinen

      Radera
  4. Gissar på att du köpte vandringskängor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tja Aktieoutsidern, Bra gissning. Jag avslöjar inte om du var nära förrän i nästa inlägg ;). Tack för att du tog dig tid att gissa! :)

      Med vänlig hälsning / Frihetsmaskinen

      Radera
  5. Jag köpte en jacka som jag behövde. Du har kanske köpt skidor? Mvh M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anonym, Härligt med en ny jacka det låter som ett bra köp. Bra gissning där, jag avslöjar i nästa inlägg vad det var :).

      Med vänlig hälsning / Frihetsmaskinen

      Radera
  6. Blev en ny Mobil (Asus Zenfone Zoom S), Mat från Matsmart, Hörlurar och en Dammsugare till bilen.

    Tippar på ett tält

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tja Magnus,

      snyggt! Den mobilen verkar ju hur grym som helst och riktigt bra kamera! Det låter som du hittat flera bra köp, körde de rea även på Matsmart, bra i så fall. Bra gissning med tältet, jag avsläjar i nästa inlägg! :)

      Med vänlig hälsning / Frihetsmaskinen

      Radera
    2. Ja jag hoppas den ska vara grym. Gillar att fota, men det är ju inte alla gånger man vill gå och kånka på systemkameran. Ja det var rea på Matsmart oxå, så där fyndade jag ordentligt. Vissa varor var faktiskt gratis !

      Radera
    3. Tja Magnus,

      Vad kul, jag gillar också att fota och som du säger är systemkameran rätt klumpig att bära med sig. Själv köpte jag Honor 9 och kameran är ganska bra faktiskt men din verkar snäppet vassare :). Grymt med rea på matsmart och gratis!

      Med vänlig hälsning / Frihetsmaskinen

      Radera
  7. Tror att du slog till på en ny cykel :) Här blev det lite shopping på H&M samt Matsmart. Blev även någon julklapp till barnen :)

    Mvh Slimis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tja Slimis,

      Bra gissning, vi får se, jag avslöjar i nästa inlägg! ;) Hoppas hinna skriva det ikväll!

      Snyggt, hoppas du hittade lite bra grejer, själv tycker jag att rean var ovanligt bra i år :).

      Med vänlig hälsning / Frihetsmaskinen

      Radera
  8. Köpte absolut ingenting :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tja Snålgrisen, det låter ju som ett riktigt bra val.. eller man kanske kan säga att du köpte lite tid istället? ;)

      Med vänlig hälsning / Frihetsmaskinen

      Radera