torsdag 20 juni 2019

Få pengar gratis - Har plockat ut lite cashback!

God morgon! Idag är en riktigt härlig dag, både solen och börsen verkar vara på bra humör och imorgon är det midsommarafton. Vi kommer att dra iväg upp till fjällen i nästan en vecka och det ska bli magiskt skönt att bara cykla, vandra men framförallt bara ta det lugnt. En till skön sak var att jag tog ut lite pengar från Refunder nu på morgonen, känns som att det börjar bli ett återkommande sätt att få pengar gratis.




Få pengar gratis 


Jag började med Refunder i slutet av förra året och hittills i år har jag plockat ut 2050kr på det kontot jag redovisar här. Man får tillbaka pengar på köp man gör, t.ex om man bokar boende när man tågluffar, om man köper saker eller om man värvar någon att använda Refunder. Det är egentligen här som de gratis pengarna kommer, bonusen man får vid köp är just en bonus men det blir en del pengar i längden om man får tillbaka 2-5% vid de flesta köpen.


Att plocka ut pengarna är hur smidigt som helst med överföring direkt till bankkontot. Om du vill få en startbonus på 50kr så kan du använda länken nedanför, det är gratis och enkelt.






Köpa saker med gratis pengar


Den skönaste känslan får man väl egentligen när man plockar ut pengarna, det är då man känner av att de är gratis. Som idag när jag sitter och planerar resan till fjällen. Det är hyffsat tomt på kontot just nu och då är det riktigt skönt med en femhundring som trillar in på kontot, helt plötsligt behövde jag inte fylla på genom att göra en överföring från firmakontot.

Många kan tycka att en hundralapp här och där är småpengar och tidigare i livet skulle jag sagt samma sak men nu håller jag inte med alls om det. En hundralapp här och där blir pengar på sikt och när man som jag har låga kostnader i övrigt så gör det stor skillnad. En femhundring motsvarar nästan 10% av mina fasta kostnader.


Gratis pengar ger gratis pengar i längden


Om vi drar det hela ett steg till så är det faktiskt så att gratis pengar ger ännu mer gratis pengar på sikt. Om man investerar sin pengar så kommer ränta-på-ränta effekten igång och det händer grejer på riktigt! Räknat på 10-11% avkastning så fördubblas pengarna vart 7:e år och inom 20-25 år så kan man få en avkastning motsvarande det insatta kapitalet varje år, gratis, i resten av sitt liv!



Man måste därför tänka i ett större perspektiv, speciellt om man som mig är låginkomsttagare. Ingenting kommer att hända över en dag men om du orkar vara långsiktig så kommer du att få se en riktigt bra utveckling på dina pengar. Det gäller bara att se värdet i femhundringen och inse att det är en 5000 tusenlapp egentligen, bara att du måste investera och vänta lite på den.

Hur motiverar du dig själv för att se värdet i de små pengarna?

4 kommentarer:

  1. Hej Frihetsmaskinen. Vill bara tipsa dig om att det går att få gratispengar på cashback - dvs du behöver inte köpa något. Skriver om det här:

    https://iblandgormanratt.blogspot.com/2019/06/gratispengar-pa-cashback-utan-att-kopa.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tja IGMR,

      Bra tips, tack! Har inte själv testat det än. När det gäller elavtalalet t.ex. vet du om du får samma som om du använder Compricer? Jag fick riktigt bra senast från Fortum t.ex via Compricer.

      Mvh / Frihetsmaskinen

      Radera
    2. Hallå, nej du måste gå via cashbacksidans länk OCH inte använda en rabattkod. Fortum har ingen bindningstid så du kan ju byta till annat i princip direkt om du vill.

      Radera
    3. Ok, yes förstår. Problemet i det fallet blir ju tyvärr TT man inte kan använda deras rabatt eftersom man måste vara ny kund via Compricer. Då blir man tvungen att välja annat bolag så man får nykundsrabatt.

      Allt beror ju på hur mycket jobb man vill lägga för gratis pengar men alla tips är bra ju! :).

      Mvh / Frihetsmaskinen

      Radera